آموزش بازاریابی تخصصی صنفی

15 سال تجربه موفق در حوزه فروش پارچه و پرده

021-44356710
info@sell724.ir

چگونه میزان فروش پارچه خود را متحول کنیم؟

چگونه میزان فروش پارچه خود را متحول کنیم؟

در مقاله شاه کلید روایت داستان موفقیت در کسب و کارهای صنوف مرتبط با پارچه از ضرورت اشراف اطلاعاتی و تسلط فنی و محیطی در حوزه فروش پارچه گفتیم.

فروش پارچه

وقتی شما به شغل فروش پارچه مشغول هستید باید بدانید که یک خریدار پارچه چه نیاز‌هایی دارد؟ چه خواسته هایی دارد و برای رسید به این خواسته ها چه سوال‌هایی را در ذهن خود مطرح می کند؟

مثل اینکه بهترین پارچه داخلی مربوط به کدام شهر است؟ اصلا قطب پارچه ایران کجاست؟ پارچه ارزان قیمت کجا گیر می آید.

مشتری قبل از خرید پارچه پر از استرس است. حتی اگر اطلاعاتی در خصوص پارچه داشته باشد، باز هم اعتماد کردن به فروشنده پارچه برایش سخت است و حق هم دارد! چرا که آنهایی هم که سال‌ها است در صنف فروش پارچه فعالیت می‌کنند هنوز برای تشخیص جنس با کیفیت و مرغوب و اصل دچار مشکل هستند. او نگران است و استرس دارد از قیمت‌ها، از جنس خوب و واقعی و اصل. شما به عنوان کسی که در صنف فروش پارچه فعالیت می کنید باید برای این نگرانی ها راهکارهای مناسب داشته باشید.

لذا یکی از رازهای فروش پارچه این است که به طرز تفکر و سوال‌های مشتری در خصوص محصولات و خدماتتان پی‌ببرید. کمی قدیم تر بسیاری از مشتریان به دنبال جنس ارزان قیمت بودند و به قول معروف ته تمام قیمت های بازار را در می آوردند و در نهایت از ارزان فروش ترین پارچه فروش خرید می کردند. کسانی هم بودند که پول بسیار بیشتری می دادند و پارچه هایی با قیمت بالا را خریداری می کردند و توجیه‌شان هم این بود که این قیمت بالا به خاطر کیفیت است. اما این دوران مدتی است که تغییر کرده است. اکنون دیگر کیفیت به عنوان یک آپشن یا یک مزیت برای کالا محسوب نمی شود و کیفیت بخشی از محصول است. محصول با کیفیت همراه قیمت مناسب است که معنی می دهد و مشتری به خوبی این را درک کرده است. هر چند هنوز طرز تفکر قدیمی بین برخی از همکارانمان هنوز وجود دارد و سر این مشتریان در هنگام خرید پارچه کلاه می رود. مقصود اینکه شما باید به ذهن مشتریان نفوذ کنید تا دیدگاه آنها از محصولاتتان را به طور دقیق بفهمید.

فروش پارچه

یکی از راهکارهای جلب توجه مشتری توجه به علایق، مشکلات و سوال‌های مشتری و یافتن پاسخ خلاقانه برای آنها است تا از این طریق بتوانید نظر مخاطب را به مغازه فروش پارچه خوب جلب کنید. پاسخ به همین سوال‌ها می تواند به فرایند فروش پارچه شما کمک کند.

همه شما فروشندگان پارچه به خوبی می دانید که یک پارچه را با ده درجه کیفی متفاوت می توان تولید و تکمیل کرد. الیاف مصرفی، نحوه بافت، کیفیت خام پارچه، گرماژ پارچه و نحوه رنگرزی و تکمیل از مهمترین فاکتورهایی هست که می توان آنها را دست کاری کرد. شاید زمانی فقط این شما بودید که به عنوان یک پارچه فروش این موضوع را می‌دانستید اکنون مشتریان آگاه تر شدند و در حال آگاه‌تر شدن و هوشمندتر شدن هستند، لذا اگر هم این بار سرش کلاه رفته باشد به زودی تصمیم می گیرد دیگر سراغ شما نیاید.

ارائه اطلاعات صادقانه و درست به مشتریان بر اساس خواسته و نیازهایشان یک اصل اساسی  در فروش پارچه است.

فروش پارچه

تا اینجای کار شما با دو گام اساسی برای فروش پارچه به راحتی آشنا شدید.

گام اول که بعد از جلب توجه مشتری اتفاق می افتد، شما برای جذب مشتری با ارائه یک مزیت رقابتی که با ارائه اطلاعات درست و صادقه همراه است مشتری را جذب محصولات پارچه ای خود می کنید.

در گام دوم شما با پرسیدن سوال‌های درست به دیدگاه ، خواسته و علایق مشتری پی می برید. از او در خصوص معیارهای خریدش سوال کنید، پاسخ مشتری به  این سوال راه حل حیاتی برای درک و فهم نیاز مشتری است. شناخت و درک نیازهای بنیادین مشتری بسیار حائز اهمیت است.

وقت شما پی به نیازهای مخاطبین بردید به راحتی می توانید آن را با محصولات و خدمات تان انطباق دهید و از منطبق بودن نیاز مخاطب و ارزش محصولاتتان اطمینان پیدا کنید با اینکار شما گام سوم فروش پارچه را برداشته اید. اگر این دو یعنی نیاز مشتری و ارزش محصولات و خدمات شما با هم منطبق نبودند شما باید سعی کنید با ارائه اطلاعات و آگاهی درست به او باورش را تغییر یا اصلاح کنید تا برای تامین نیازش رفتار خود را تغییر دهد و انطباق مد نظر شما بین خواسته مشتری و ارزش‌های محصولات شما ایجاد شود.

ممکن است مشتری برای ارزش‌های مد نظرش چندین معیار برای خرید در نظر داشته باشد، لذا شما باید این ذکاوت و هوش را داشته باشید که مهمترین معیار مشتری را شناسایی کنیدو تمرکز خود را بیشتر روی انطباق و پوشش آن معیار قرار دهید و به همین راحتی شما گام چهارم برای فروش پارچه به مشتری را برداشته اید.

با ارائه جزئیات و داستان سرایی مناسب در خصوص پارچه مد نظر مشتریتان، اعتمادش را جلب کنید. برای اینکه بتوانید داستان‌‌هایی زیبا و واقعی برای مشتریانتان در این گام بسراید حتما بایستی اطلاعات کامل و جامعی در خصوص محصولاتتان داشته باشید و این اشراف اطلاعاتی شاه کلید روایت داستان موفقیت در کسب و کار است.

در گام پایانی شما باید با ترغیب مشتری به او پیشنهاد معامله را بدهید. برای ترغیب مشتری به رفتار خرید، بایستی احساسات او را درگیر کنید. به زودی برای این گام مهم اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهم داد.

فروش پارچه

از دیگر مطالبی که شما برای فروش پارچه باید در خصوص آن بدانید و ما وعده ارائه اطلاعات در این خصوص را به شما می دهیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناخت فرایند فروش پارچه
  • شناخت قیف فروش پارچه
  • فروش پارچه به شیوه‏ای که مشتریان‏تان خواستار آن هستند
  • بهینه ‏سازی عملیات و فناوری فروش پارچه
  • قدرت بخشی به فروش پارچه از طریق ابزارها و کانال‌های دیجیتال
  • بهره برداری بیشتر از بازاریابی سنتی و بازاریابی خلاق در فرایند فروش پارچه
  • توجه به مراحل پیش از فروش پارچه

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.